Гарантійне обслуговування та повернення товару

Обмін та повернення товару

Відповідно до законодавства України існує дві ситуації обміну або повернення придбаного товару:
У разі придбання товару неналежної якості;
У разі придбання товару належної якості, але він ваї не підійшов.
1. Придбання товару неналежної якості: Згідно ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» при виявлення істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару, протягом гарантійного терміну споживач має право на заміну товару або повернення грошей.
Істотним недоліком, згідно з п. 12 ст. 1 Закону України «Про захист прав споживачів», вважається недолік, котрий робить неможливим чи недопустимим використання товару в відповідності до його цільового призначення, виник з вини виробника, після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б одним з таких ознак:

• якщо дефект взагалі не може бути усунутий;
• якщо після усунення дефект виникає заново, і його повторне усунення займає більше 14-ти днів.
У всіх інших випадках споживач має право тільки на гарантійний ремонт *, за умови дотримання споживачем правил користування товаром, зазначених в інструкції з експлуатації.
При необхідності перевірки якості товару може бути проведена експертиза авторизованим виробником Сервісним Центром, в процесі якої встановлюється факт порушення споживачем гарантійних умов експлуатації товару. Відповідно до п. 4 ст. 17 Закону України «Про захист прав споживачів» експертиза організовується у триденний строк з дня одержання від споживача письмової згоди на проведення експертизи продукції. Якщо за підсумками проведення експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі товару споживачеві згодом порушення споживачем правил експлуатації, зберігання і транспортування, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов’язаний компенсувати витрати на проведення експертизи.

Вимога споживача про заміну товару підлягає негайному задоволенню за його наявності, а в разі його відсутності - у двомісячний строк з моменту подання заяви. Якщо задовольнити вимогу у встановлений строк неможливо, то споживач має право на свій вибір вимагати заміни товару з недоліками на інший товар іншої марки (моделі) належної якості з відповідним перерахуванням ціни або повернення грошей.
Під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної марки (моделі) належної якості, ціна на який змінилась, перерахунок вартості не проводиться. У разі заміни товару на такий же іншої марки (моделі) належної якості перерахунок вартості товару з недоліками у разі підвищення ціни провадиться виходячи з його вартості на час обміну, а в разі зниження ціни — виходячи з вартості на час купівлі.
Вимоги споживача про повернення грошей підлягають задоволенню в день пред’явлення відповідної вимоги, а в разі неможливості повернення грошей — не пізніше, ніж протягом семи днів.

Придбання товару належної якості: Згідно ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач має право протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі, замінити товар належної якості на аналогічний, якщо товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором або не може бути використаний за призначенням , але за умови, якщо тоаар не використовувався і збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, заводська упаковка, документація.
Якщо до товару був прикладений подарунок, він повинен бути переданий разом з товаром, при цьому подарунок також не повинен мати слідів експлуатації, повинен бути збережений його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби і фабричний (рідна) упаковка.
Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари, або отримати назад гроші в розмірі вартості повернутого товару, або поміняти товар на аналогічний при першому ж поступленні відповідного товару в продаж.
При поверненні грошей розрахунки із споживачем проводяться виходячи з вартості товару на момент його покупки. Гроші повертаються в день пред’явлення вимоги, а в разі неможливості повернення грошей — не пізніше, ніж протягом семи днів.

 

Вимоги споживача розглядаються тільки після пред’явлення товарного чеку, що підтверджує покупку, повної комплектації товару, заводський упаковки, на якій є штрих код, гарантійного талона, а в разі придбання товару неналежної якості — за наявності акту (з круглою печаткою) авторизованого виробником Сервісного Центру з фіксацією факту наявності «істотного недоліку» у придбаного товару.
Заміна товару або повернення грошей можливий тільки при дотриманні всіх умов і процедур.
Вам буде відмовлено в заміні товару або повернення грошей, якщо:
• з моменту придбання товару, не має суттєвих недоліків, пройшло більше 14 днів;
• товар, який не має суттєвих недоліків, не є новим, тобто був у використанні;
• при перевірці якості товару виявлені ознаки стороннього втручання (розкриття, спроба ремонту) або порушено інші умови гарантійного обслуговування;
• відсутній документ, що підтверджує факт покупки товару, або гарантійний талон, повна комплектація товару.

Також звертаємо Вашу увагу, що відповідно до п. 3 ст. 4 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач зобов’язаний:
1) Перед початком експлуатації товару уважно ознайомитися з правилами експлуатації, викладеними в представленій виробником (продавцем) документації на товар;
2) У разі необхідності роз’яснення умов та правил використання товару — до початку використання товару звернутися за роз’ясненнями до продавця (виробника) або іншій зазначеній в експлуатаційній документації особи, яка виконує їх функції;
3) Користуватися товаром згідно з його цільовим призначенням та дотримуватися умов (вимог, норм, правил), установлених виготовлювачем товару в експлуатаційній документації;
4) З метою запобігання негативним для споживача наслідкам використання товару — дотримуватися передбачених виробником в товарі методів безпеки та передбачених експлуатаційною документацією спеціальних правил, а в разі відсутності таких правил в документації — дотримуватися звичайних зрозумілих методів безпеки. встановлених для товарів такого роду.
* — Гарантійний ремонт здійснюється протягом 30 календарних днів, починаючи з наступного дня після надання товару в сервісний центр.